2 proste triki, dzięki którym zwiekszyłem czas spędzony na stronie o 402%

Mam dla Ciebie 2 strategie dzięki którym znacznie zwiększysz jakość ruchu na swoim blogu. Pierwsza jest świetna, druga tylko bardzo dobra ale i tak warto ją poznać! Obie wprowadziłem i przetestowałem na tym blogu uzyskując zaskakujące efekty!

  1. Zwiększył się średni czas spędzony na stronie (z 00:36 do 3:01)
  2. Zwiększyła się ilość odwiedzanych stron na jedną wizytę (z 1,44 do 2,16)
  3. Zmniejszył się współczynnik odrzuceń z 85,91% do 58,75%

Pewnie zadajesz sobie pytanie co to za strategie?
Już tłumaczę:)

Po pierwsze:

Wyświetlaj więcej zajawek na mniejszej ilości przestrzeni.

Usuwając ze strony głównej sidebar i zamieniając standardowe zajawki na „kafelki” możesz zmieścić co najmniej 3 kafelki na przestrzeni którą wcześniej zajmowała jedna zajawka artykułu. Dzięki takiemu zabiegowi zwiększasz prawdopodobieństwo, że osoba która otworzy Twoją stronę szybciej zauważy interesujący ją artykuł i kliknie aby go przeczytać, zanim znudzi się szukaniem czegoś ciekawego.

Ważne jest także zmniejszenie wysokości nagłówka strony (logo, menu, szukajka, etc) do minimum. W miarę możliwości usuń slideshow, chyba, że pełni ważną funkcję na Twoim blogu. Dzięki temu, Twoje zajawki szybciej rzucają się w oczy, ponieważ użytkownik nie musi przewijać strony aby dowiedzieć się, co znajduje się dalej.

Oto przykłady zajawek w formie kafelków:


Majsterkowo.pl – jeden z blogów którym inspirowałem się tworząc nowy design Żentała.pl


Pinterest: średni czas spędzony na stronie to aż 89 minut! Jak myślisz czemu to zawdzięcza?


like-a-geek.jogger.pl – Marcin, cholernie kreatywny bloger, niedawno także zdecydował się
wprowadzić kafelki ale już zaobserwował znaczą poprawę statystyk

Ważne:

Każda zajawka którą publikujesz musi zawierać graficzna miniaturkę, aby przyciągała uwagę.

Na potrzeby artykułu wyróżniłem cztery podejścia do miniaturek:

  • Nieskuteczne: miniaturki wpisów!? a po co mi to?
  • Słabe: każda miniaturka jest do siebie bliźniaczo podobna
    (np Twoja twarz jeśli prowadzisz videobloga, co gorsza nieustannie na podobnym tle)
  • Stonowane: ładne zdjęcia związane z treścią artykułu
  • Geekowskie: luźno związane z treścią artykułu zdjęcia… kobiet!

O podejściu geekowskim, opowiedział mi kiedyś Marcin (autor wyżej wymienionego bloga), gdy go poznałem na spotkaniu w cocobar – wrocławskim biurze cooworkingowym mojego znajomego. Prowadzi on bloga dla mężczyzn związanych luźno z IT i pisuje artykuły dla prasy branżowej. Jak wspomniałem jest bardzo kreatywny, ale jeszcze bardziej skoncentrowany na skuteczności. Gdy kilka lat temu badał co najlepiej wpływa na klikalność w linki pod artykułami okazało się że zdjęcia kobiet przy hiperłączach dają mu najlepsze efekty :)

Ok, czas na drugą strategię:

Zaproponuj Twoim gościom zapoznanie się z podobnymi wpisami.

Jak to wygląda?

Przewiń tę stronę w dół aż do nagłówka „Zobacz podobne wpisy” i dobrze się przyjrzyj :)

Już wszystko jasne? Świetnie. A więc prosta instrukcja jak stworzyć taką ramkę w WordPress.

  1. Instalujesz wtyczkę Contextual Related Posts
  2. Przechodzisz do „Ustawienia” > „Related Posts” i konfigurujesz wtyczkę
  3. Dodajesz odpowiedni kod PHP (podany na stronie ustawień) do skórki
  4. Formatujesz wyświetlanie miniaturek za pomocą CSS

Gotowe! Powodzenia ;)

A jeśli podoba Ci się ten wpis polub go lub skomentuj! ;)

  • Daniel

    Bardzo ciekawa zajawka ;-) aż sam chciałbym zmienic swój wizerunek strony na taki zajawkowy. Jednak nie jestem informatykiem i będę musiał poszukać odpowiedniej skórki na wordpressie. 
    Dzięki i Pozdrawiam. 
    Daniel Czepczyk przepisydrinki.pl