Jak napisać książkę w 14 dni?

Zwykło się wierzyć, iż napisanie książki jest zadaniem trudnym i czasochłonnym. Niektóre książki rzeczywiście są tworzone latami, jednak zazwyczaj dobrą książkę można napisać w dwa tygodnie. Jak to możliwe? Dzięki delegowaniu najbardziej czasochłonnego zadania komuś innemu.

W pisaniu książki najbardziej czasochłonnym zadaniem jest… pisanie.

Fizyczna czynność pisania na klawiaturze oraz korekta tekstu to 80% czasu pisania książki. Aby go oszczędzić, możesz nagrać się na dyktafon opowiadając swoją książkę, a następnie delegować jej spisanie osobie, która za stosunkowo niewielką stawkę oszczędzi Ci znaczną ilość czasu.

Aby efektywnie stworzyć książkę w tym modelu podążaj następującą procedurą:

  1. Zadecyduj o czym chcesz napisać.
  2. Opracuj spis treści.
  3.  Jeśli nie masz wszystkiego w głowie: zbierz odpowiednie materiały i zapoznaj się z nimi.
  4. Opracuj w punktach bardzo szczegółowy plan książki.
  5. Nagrywaj się na dyktafon opowiadając swoją książkę.
  6. Deleguj spisanie nagrań.
  7. Przeczytaj ją spisaną i popraw błędy koncepcyjne, które dostrzegasz.
  8. Deleguj pozostałe poprawki (np. stylistyczne).
  9. Zapoznaj się z książką ponownie i popraw ostatnie błędy jakie dostrzegasz.
  10. Podziel się ze Światem swoim dziełem!

W ten sposób oszczędzasz ogromną ilość czasu (wartego zapewne sporo pieniędzy) oraz uwalniasz się od najtrudniejszej i najmonotonniejszej pracy jaka istnieje w pisaniu książki.

Tworzenie książki na podstawie nagrań audio ma jeszcze jedną ważną zaletę:

Prace pisane prostym, naturalnym, językiem po prostu lepiej się czyta.

Na zakończenie mam dla Ciebie trzy dodatkowe triki, o ile piszesz książkę na temat, w którym nie czujesz się pewny swojej wiedzy:

  • Zbieranie znacznej ilości materiałów także możesz delegować. Wystarczy szczegółowo opisać jakie konkretnie informacje mają być zebrane oraz w jaki sposób przedstawione. Wymaga to znalezienia nieco bardziej kompetentnej osoby niż do spisywania tekstów, ale nie jest też takie trudne jak może się wydawać.
  • Zapewne i w Twojej branży jest kilku „krytyków” – w pozytywnym tego słowa znaczeniu. To ludzie, którzy kochają wiedzę i dla samej idei dbają o jej jakość. Są gotowi rzucić niemal wszystko, aby dyskutować. Daj im swoją książkę do oceny i jeśli otrzymasz wartościowe wskazówki podziękuj im na jednej z pierwszych stron.
  • W ostateczności możesz skorzystać z wiedzy eksperta. Po opracowaniu książki w pierwszej wersji zaproponuj wybitnemu specjaliście w Twojej dziedzinie współautorstwo, jeśli pomoże Ci ulepszyć Twoją pracę. Dla niego będzie to wartościowa publikacja na rynku z jego nazwiskiem na okładce, której nie musiał poświęcić wiele pracy. Dla Ciebie książka napisana ze znanym specjalistą, dzięki czemu wzmocnisz swój wizerunek, zwiększysz sprzedaż i zyskasz wartościowe poprawki.

Do dzieła! :)