Często Zadawane Pytania

Zasady współpracy dt stron www oraz inne

1. Tworzenie stron internetowych

A. Na jakim etapie zaawansowania prac nad stroną mogę się z Tobą skontaktować?

Nie musisz mieć nic konkretnego. Jesli skontaktujesz się ze mną na wczesnym etapie prac, mogę dać Ci wskazówki które przyspieszą pracę nad stroną. Konsultacje są bezpłatne.

B. Ile kosztuje strona internetowa?

Na ogół wycena zamyka się w przedziale od 1000 do 10 000 zł netto. Każdy projekt strony internetowej jest inny i nie sposób przedstawić w jej przypadku ujednoliconego cennika. Na podstawie specyfikacji szacuję czas pracy nad projektem, następnie przemnażam go przez stawkę godzinową która wynosi 60 zł netto.

Jeśli chciałbyś otrzymać orientacyjną wycenę po prostu złóż zapytanie wypełniając ten formularz. Pamiętaj, że podawana wycena jest orientacyjna. Ostateczną otrzymasz w oparciu o wspólnie opracowaną specyfikację.

C. Od czego zależy cena projektu strony WWW?

Nowoczesne strony internetowe buduje się w oparciu o dużą ilość różnego rodzaju gotowych modułów, które na ogół są dostępne w internecie za darmo, czasem kosztują kilkanaście do kilkudziesięciu dolarów.

Mi płacisz przede wszystkim za czas pracy poświęcony na skonfigurowanie tego oprogramowania, modyfikacje kodu celem dopasowania tych rozwiązań do Twoich potrzeb oraz ewentualnie stworzenie dodatkowych wtyczek których po prostu nie da się kupić (nikt wcześniej nie udostępnił rozwiązania tego rodzaju lub jest ono nie wystarczające). W związku z tym – zasadniczo – im więcej nietypowych lub spersonalizowanych rozwiązań, tym drożej będzie kosztowała strona internetowa.

Drugim istotnym, trudniejszym do oszacowania, kosztem realizacji jest czas spędzony na tworzeniu specyfikacji projektu, ew. zmiany w nim, etc. Jeśli wiesz czego chcesz wycena jest najnizsza, jesli ciagle myslisz, zastanawiasz sie moze byc nawet 3x wyzsza.

Wyślij zapytanie, aby otrzymać szacunkową wycenę.

D. Czy i jakie są dodatkowe koszty tworzenia i utrzymania strony?

Tak, są takie dodatkowe koszty, jednak zazwyczaj nie są one wysokie. O wszystkich zostaniesz poinformowany podczas podpisywania umowy.

Koszty stałe, obligatoryjne:

Domena.

Innymi słowy adres Twojej strony internetowej; np. domena strony, na której aktualnie się znajdujesz to http://zentala.pl/.

Jej utrzymanie – na przykładzie domeny PL  w OVH.pl – to 10 zł netto za pierwszy rok, 40 zł netto w kolejne lata. Sugeruję rejestrację domen w OVH ponieważ mają jedną z najtańszych ofert na rynku. Oferty innych, szczególnie popularnych firm jak HOME.pl czy Nazwa.pl firm bywają ponad dwa razy droższe.

Hosting.

Aby Twoja strona internetowa była dostępna w Internecie, musi znajdować się na specjalnym – działającym 24h na dobę – komputerze nazywanym serwerem. Usługę przechowywania strony internetowej na  wydzielonym fragmencie takiego komputera nazywamy hostingiem.

Na ogół kosztuje ona około 120 zł brutto rocznie. Polecam hosting w firmie LinuxPL lub ZenBox. Zaletą LinuxPL jest niska cena (od 50 zł brutto), zaś wadą bardzo mała ilość miejsca na dysku, co przeszkadza jeśli chcesz trzymać tam e-maile lub dodatkowe pliki. Z ZenBoxem jest dokładnie odwrotnie, wyższą cenę rekompensuje nieograniczona ilość przestrzeni dyskowej.

 

Koszty dodatkowe, pojawiają się czasem, zależnie od projektu:

Licencja do użytkowania zdjęć.

Większość zdjęć zamieszczanych na stronach internetowych zostały pozyskane z tak zwanych banków zdjęć. Co prawda część z nich zostało opublikowanych na darmowych licencjach, nie mniej jednak wiele innych – szczególnie tych ładniejszych – wymaga uiszczenia opłaty licencyjnej, by móc używać ich zgodnie z literą prawa.

System do wysyłki mailingów. 

Bywa niezbędny jeśli zamierzasz prowadzić e-mail marketing. Polecam MailerLite; jeśli Twoja baza e-mail zawiera mniej niż 1000 kontaktów jest darmowy.

 

2. Rozliczenia

A. Czy wystawiasz faktury VAT?

Preferuję rozliczenie na umowę o dzieło, ze względu na znacząco niższe stawki podatkowe, nie mniej jednak istnieje możliwość wystawienia faktury.

Opodatkowanie na umowie o dzieło z przeniesieniem praw autorskich wynosi 9% kwoty brutto, podczas gdy w przypadku FV aż 43,63% kwoty brutto.

Oznacza to, że do wyceny netto – którą zawsze przedstawiam – w przypadku:

  • umowy o dzieło należy dodać 9,89%
  • faktury należy dodać 60,33%

B. Jak wygląda rozliczenie na umowę o dzieło?

Możesz zaproponować swoją umowę lub otrzymasz ode mnie standardowy wzór umowy o dzieło oraz rachunek. Po zakończeniu pracy odprowadzasz w moim imieniu zadatek na poczet podatku do urzędu skarbowego (18% od 50% kosztów czyli 9% kwoty brutto). Pozostałą kwotę przelejesz na moje konto.

Jedynym dodatkowym utrudnieniem w przypadku umowy o dzieło jest konieczność wypełnienia i wysłania mi oraz Urzędowi Skarbowemu PIT-11 (taki sam jak ten, który co roku, wysyła się pracownikom zatrudnionym na etacie). Kliknij tutaj aby dowiedzieć się więcej o PIT-11.